lørdag 28. juli 2012

12 dager igjen..

12 dager igjen til årets høydepunkt på sykkelen. Var lenge i tvil, men så bestemte jeg meg for å stille..mest fordi jeg syns det er så gøy å sykle på bane.
Nå er fokus helt snudd og jeg drar oppover for å få medalje!!
Helst gull såklart for da får jeg kake.


Dessuten er jo slettes ikke dette en medaljesamling.. det må være minst 3 for å kunne kalle det for en samling..og selv det er jo bare en bitteliten en..


Nam...


Føler det har løsna litt nå assa.. Har blitt mange gode økter i det siste. Jeg trives veldig godt på "flystripa" for tia.. Gøy med oppmerka vei, stoppeklokke, pulsmåling og "trening med mening".
Har blitt mest 3000metere. Tidene har variert endel, men jeg er i grunn godt fornøyd. Har holdt på mest alene, så det blir ikke helt riktig i forhold til starten. Jeg har variert mellom å trille rooolig i gang og å stå helt stille med det ene beinet i bakken. Når jeg står stille starter jeg klokka og triller i gang, så må jeg klikke i det løse beinet før jeg kan reise meg å trå til..mister noen sekunder på å gjøre det på den måten.
Beste tid med trillestart: 3.56
Beste tid med stillestart: 4.09
Dette er jo en relativt flat løype, med litt svinger... og vinden kan jo bidra litt med "dytt" i ryggen osv..men likevel gir det en pekepinn på hvordan det ligger an sku je tru.
Det har også blitt en "u"vane å ta tiden fra Lie til Dal etter draga bak flystripa. Det er ganske nøyaktig 8 km..eller 7,8 var det kanskje..?
Velta over "målstreken" med nesten 44 i snitt her en dag. Syns selv det går greit fort, men går det fort nok?? Blir spennende å kjøre temporitt igjen..med vending og sånn. Har merka opp 5 km også, så etter NM blir det full fokus på tempokjøring..(som om det ikke er det jeg driver med nå lissom..) 500meter har jeg ikke prøvd. Stiller vel i grunn til start med håp om å forbedre plasseringa fra i fjor.. tror jeg ble nr 6 eller 7..


Det er denne syklen jeg trener på nå og det mest utfordrene på disse øktene er å IKKE gire. Det er sååå fristende...
Det er ikke lenger lov å gire på baneNM, så de siste ukene har blitt brukt til å finne riktig motstand.. Jeg er helt elendig på å dra i gang samtidig som jeg er litt over middels sterk når jeg kommer opp i fart..derfor trenger jeg lett gir ut fra start og tungt etter en liten runde..men det får jeg jo ikke lov til. Tror likevel vi har lykkes med å finne riktig.

Dette er sykkelen jeg skal bruke på NM:(med Unaashjul tror jeg..)


Jeg tør ikke trene på denne langs veien, siden den ikke har bremser.. men nå er "riktig" gir satt på og jeg har prøvd et lite draaaaag. Fungerte akkurat som jeg håpa på!! Har kjørt noen starter også..og det fungerer akkurat like dårlig som det pleier. 
Så da, kjære konkurrenter veit dere hvordan det står til med forbredelsene mine..



..Litt stusselig å dra ut i dag tidlig rett etter at OLstarten hadde gått for gutta, men hadde ikke så mye valg. Det er ikke noe vedlegg på treningsplanen som sier "med forbehold om store nedbørsmengder"..


Det viste seg å være en dårlig ide..vanskelig å sykle i dag, følte jeg sklei i svinga og bremsene samarbeida svært dårlig. Da jeg kom nesten bort til starten, kom det en bil mot meg og jeg måtte svinge ut i en vanndam...som viste seg å være en stort hull. Turen endte der!

Trente hjemme på spinningsykkelen i stede og nådde målet jeg hadde for dagens økt.. Har vært litt frustrert fordi jeg ikke har vært i nærheten av maxpuls på evigheter..fant svaret på det i dag.
JEG HAR IKKE PRØVD!!
Rolig trilletur i mårra og ny hardøkt på mandag.

Ble en tur på badeland i dag også..har i grunn blitt noen turer dit i det siste. Unga storkoser seg der, så om været er dårlig blir det nok en tur i mårra også.


Jepp, det har faktisk blitt 3 turer på denne også.. Kjørte Raumerløypa feil vei og likte det svææææææært dårlig. Noen dager seinere kjørte vi Kongerittløypa og det var litt mer morro. Kanskje jeg skal stille til start der? Eller kanskje ikke? Skal jo sykle birken, så jeg burde jo...men..uff.. jeg liker meg liksom best på veien...
...også liker jeg sjokolade.
Nå har jeg gått ned nesten 3 kg, så nå kan jeg spise en sånn eller 7.
Hurra!

I mårra må vi heie på Emilie:













Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar