søndag 15. januar 2012

..en annerledes uke..

Det er ikke alltid ting blir helt sånn som sjefen har bestemt..
Onsdag hadde jeg med med treningstøy på jobb og skulle etter planen rett på Sportica. Det var "dødsdrag" som sto på planen..
Ettersom arbeidsdagen gikk forsto jeg at det ikke kom til å bli noe av.
jeg har aldri opplevd lignende magevondt..
Hadde ikke trodd jeg skulle bli fullstendig satt ut av spill på grunn av vondt i magen...men sånn ble det.
Faktisk var jeg helt slått ut i 2 dager. Magen ville ikke!!
Jeg var helt ubrukelig til utpå kvelden på fredag..

Det som er fint med å ha så vondt, er at det er så deilig når det endelig går over..
Det kjipe nå, var at jeg kom helt på utur i forhold til treninga.. Så: "God helg" lissom...

Nå er det søndag kveld og jeg er akkurat ferdig med dagens 2. økt. En bra økt om jeg skal si det sjæl..
Den foregikk på spinningsykkelen sammen med sjefen. Jeg kjørte først en time sone 1 med litt fart.. 10 minutter sittende, 10 minutter stående osv.. så var det tid for krafttråkk..(eller hva det er han kaller det..)
Da går jeg fra rolig sittende (ca 130 i puls) til stående spurt i 10 sekunder så tungt jeg klarer..
Kjører 5x10 sek (x2) med 3 min pause.. Etter 5 drag tar jeg 15-20 minutter rolig igjen, før det er tid for ny runde.. Ble litt ivrig og kjørte 7x10 i dag. Skikkelig gæærn..


Etter det var det bare å kaste seg ned på gulvet for å ta de daglige 100 situpsene..som jeg forøvrig begynnte med i går! :o)



Skulle liksom opp tidlig i dag og ut i skogen. Klokka ble vel nesten tolv før vi kom oss ut, men det ble en fin tur på 2 1/2 time.
Jeg er sjeleglad for hver dag som går uten noe snakk om ski..så jeg blir gladelig med ut å labbe i snøen..selvom det ikke akkurat er det gøyeste jeg veit.
Etter turen i dag hadde jeg ikke mer enn 119 i snittpuls, men fyttikatta så sliten jeg var i beina..
Er liksom ikke utstyrt med det lengste møkkfallet i by`n og i tilegg har det visst blåst litt i vinter så de fleste trærne oppi her ligger jo på bakken. Vakke bare bare for ei klønete, sliten blondine å komme seg fram..





Kom til et tårn som jeg ikke har klatra i før, så da måtte jeg opp..





Hvorfor det ikke er bilde av sjefen? Joda, han er her han...


Han sto nede og liksom passa på stien han..sånn at ingen skulle komme å ta spora våre..
..så plutselig x antall meter over bakken uten mulighet til å komme meg fort nok ned, ser jeg at han står og tygger på noe..MIN sjokolade. Møkkamann!


Fikk halve da heldigvis.. Ingenting er som Monolit på tur! (og hjemme..og på jobb..og i bilen..osv..)

Veldig hyggelig på tur assa..



Må jo bare si meg enig i at det er litt deilig å trene ute..

Tidligere i helga har jeg fått kjørt en rolig 2 timers økt og en litt tøffere økt med 3x3 minutter spurter med opp mot 130 i tråkkfrekvens. Det er den vondeste økta på lenge...
For første gang på mange mnd fikk jeg opp pulsen langt over terskel. 

...og julekiloene? jooooda, de renner av faktisk.
Fikk spørsmål om "dødsdragene" her en dag.. Noen følger visst bloggen for å få litt tips til avveksling i eget opplegg og da er det jo dustete at jeg ikke skriver ånkli..
30 minutter oppvarming..titte innom terskelpulsen, så 5x3 minutter på 15% og 7,5 km/t.. gjerne mer om det er mulig uten å løpe.. Pulsen kommer da opp mot max.. 3 minutter pause mellom draga.. 20-30 minutter nedgåing tilslutt.. ÆV og lykke til. (kjenner jeg grøsser bare ved tanken..)

God natt..
Jobb i mårra, frisk som en fisk og bare noen dager igjen til polentur!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar