torsdag 2. februar 2012

møkkakjærring..

...Blir stressa av opplegget..føler jeg løper gjennom hverdagen med terskelpuls og hetetokter. Føler meg som verdens værste mamma. "kjapp dere med lekser, samtidig som dere spiser middag, sånn at den sinna mamman deres rekker trening" jooohoo..
Tar en hviledag, og hva skjer? Det bygger seg opp en monstermamma av dimensjoner.. vi snakker ei sånn møkkakjærring som ikke orker å være i samme hus som seg selv engang. Grøss..

....merker jeg overdriver litt nå, men noen ganger (som i dag) føler jeg at jeg lever et merkelig liv. Alt dreier seg om å finne tid til ALT som står på treningsprogrammet, samtidig som ungene skal tilfredstilles i hverdagen uten å merke at mamman dems ikke er helt som alle andre..
Egentlig er jeg helt sikker på at de er fornøyde begge to. Smil og latter er vel den daglige bekreftelsen på det!!

Ja,ja..nok syt og klag...
kom meg på trimmen i dag også og nå er alt så meget bedre.

Torsdag i dag og summerer opp en bra uke.

Mandag kjørte jeg to timer rolig med 4x5 min styrketråkk (x2)

Tirsdag hadde jeg avtale på Elixia.
Var så heldig å få en uke prøvetrening av Linda og den uka skal brukes godt!
Tirsdag ble det to timer på terskel. Det er veldig morro med litt forandring. Blir faktisk litt lei av speilbildet mitt hjemme på barnerommet..(tro det eller ei...)
Til tider litt vanskelig å holde igjen, når alle andre gasser på mot maxpuls.. samtidig som det innimellom er litt vanskelig å holde pulsen oppe hele draget pga mye opp og ned.
Veit det ser teit ut og at mange irriterer seg over sånne som meg, men jeg velger ofte å stå hele draget for å unngå at pulsen går ned mange ganger i løpet av en arbeidsperiode som i utgangspunktet bare varer i mellom 10 og 15 minutter.
Så det kommer jeg ikke til å slutte med, selvom noen himler med øya og kommenter det sånn akkurat passe høyt. "Nei, jeg gjør det ikke for å vise hvor god form jeg er!"

Onsdag kom verdens beste mamma på besøk, så jeg tok hviledagen min og feira lillelørdag i stede.
Pizzabaking med unger og hunder overalt. Veldig koselig!
Føles alltid litt feil å ikke trene, men..

I dag er det torsdag og jeg har vært på Elixia igjen.
Ble to timer i dag også.
Storkoser meg! Flinke instruktører og bra musikk..
Skulle kjøre på terskel i dag og... gikk (nesten) bra det. Ble nok litt revet med et øyeblikk, men jeg håper jeg ikke får juling av den grunn..
..kombinert med møkkakjærringoppførselen min i dag, så ligger jeg kanskje litt dårlig an uansett...

I mårra skal unga til pappan sin og jeg har meldt meg på kennethtimen på Elixa.. står på venteliste som nr 20...så jeg er litt usikker på hva det blir til.. Taco og tv kanskje?
Hadde med begge unga på trimmen i dag. Må jo prøve barnepassen også. De var veldig godt fornøyde og etter to timer ville de ikke hjem! Hurra..

..Vi har innført belønningssytem på hjemmelekser denne uka og pemien i dag var hjemmekino. Innom butikken for å kjøpe popkorn og brus, av med alle lys og på med Knerten i knipe.
Unga kom litt seint i seng, men vi hadde det kjempekoselig. Filmen var faktisk veldig kul også.
Nå er møkkamonstret trøtt og sliten.. Glad det er helg i mårra.
Da er det jo lov å kose seg litt.. Akkurat som på lillelørdag og selvfølgelig også når vi har hjemmekino..og når jeg oppdager en ny sjokolade i butikken...mmmmmmmmelkebart var veldig god assa.
Nyheter er alltid lov!
God natt...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar