mandag 30. mai 2011

Eidsvollrittet dag 2

Norgescup
4x27,4km i kjente omgivelser. Kopperudåsen og områder rundt her jeg bor.
Selvom resultatene i Sandnes ikke ble så bra, så syns jeg det løsna litt i fellesstartene der nede. Jeg turte å sitte foran i feltet og jeg syns det var helt greit. For første gang var jeg ikke redd.
Bestemte meg for å være "tøff" i dag også..
Det var rekordmange til start, og det gikk ut i sånn helt passe fart. Jobba med meg selv for å ikke gli bak på "plassen min" bak til høyre i feltet. Syns jeg klarte det veldig bra. Farten var ikke avskrekkende denne dagen, så jeg fikk god tid og ro til å øve litt på plassering.
Det ble ikke mange bruddforsøk i dette rittet, men jeg syns selv jeg hadde god oversikt og kontroll på det som....kunne ha skjedd liksom...
bortsett fra da ei faktisk stakk og fikk lov å stikke.. jeg så det ikke engang jeg..
Tok litt kontroll og lå foran lenge. Fant ut at det var mye tryggere å være foran i forhold til bakerst.
Koste meg og ble ikke spesielt sliten heller.
Det er en drøm å kjøre bakker i år i forhold til i fjor, så jeg så plutselig ikke så helsvart på neste dags mareritt opp minneåsen.
Vi nærma oss målgang og jeg kjente at jeg hadde mye igjen å trå med..
Runda hjørnet til målstrekka og så at Bjørg Eva ble pressa litt ut.. jeg måtte litt ut i grusen selv, men kom meg greit opp og fram igjen. Hadde lyst til å gnu på og fyra meg opp til å spurte. Plutselig lå det tre ryttere foran meg skulder mot skulder.. Jeg kom ikke fram og på høyresia mi gikk toget. Endte med at jeg måtte bremse opp 20 meter før målstreken.. Kjempekjipt!
Endte på 15.plass tror jeg..
Skuffelsen tok brått slutt da Kjell Gunnar kom hoppende ut av bilen..Blid som en sol!
Har aldri fått så mye skryt noen gang tror jeg. jeg hadde visst fått det til.. ja, bortsett fra slutten da såklart, men det spillte plutselig ikke så stor rolle likevel. Nå skal jeg være med å trå sykkelritt og ikke bare henge bak og dingle. Dro fornøyd hjem for å slappe av og lade opp til minneåsen.. var usikker på om jeg kom til å henge med opp..
Gooood middag og avslapping...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar