søndag 1. april 2012

brun og blid..

I mårra kommer gullunga hjem! To uker siden jeg så dem sist. Aldri vært så lenge borte fra dem og merker at det kanskje ble litt i lengste laget...
Veit de storkoser seg på hytta med farmor og bestefar nå og at de har hatt det kjempefint her hjemme med mommo.
Er så glad for at vi har valgt så snille besteforeldre til barna våre!


En time på "traktor`n" i dag.. Første halvtimen var til å grine av.. Beina var tunge som bly, vinden iskald og kroppen altfor varm på grunn av altfor mye klær..

Kan liksom ikke beskrive hvor kjip kontrasten er til sykkelopplevelsen for bare to dager siden..
Liker helt klart sol og varme best!!

Har vært på Mallorca i 12 dager, noe som kunne blitt 11 sykkeldager.. det ble det ikke.
Starta med en kort rolig tur på 6 mil den dagen vi (Thomas og jeg) kom.. så ble det langtur på 17 mil dagen etter.
Resten av turene var ca 14 mil, med unntak av den dagen jeg tryna, da ble det bare 10 mil. Fikk en hel fridag på solsenga og en dag med bare 4 mil..noe som tilsammen blir tja, ganske mange mil i grunn..

Første tur på den nye sykkelen.. Jeg var litt sint på vinden, men her snakker vi kjærlighet ved første gnukk.. Klarer ikke brskrive følelsen..men en sykkel er ikke lenger bare en sykkel.. Sukk!!
Litt stor jakke, men gladeste jenta på øya...




..Bekymringene angående formen forsvant mer og mer utover i perioden, med unntak av etpar "problemområder" som virkelig må jobbes med..
Jeg trår unødvendig tungt..alltid og hele tia. Ser selv at det ser ut som jeg kommer i saaakte film i forhold til de andre.
Men som i fjor og året før er hovedutfordringen nok en gang utforkjøringer.. ferdig snakka!

Flotte sykkelromper i alle former og fasonger.. rett og slett!!







Mye koselig lunsjing rundt omkring på øya.. Baguetter og Cola..store mengder Cola..

Jeg og sykkelen ble bare bedre og bedre venner.. Ikke så rart kanskje? Helt klart vakrest på øya. <3 Kniiis...




Tommel opp fra sjefen.. Kan se ut som ting går veien for oss begge i grunn..
Veldig gøy å kjenne at alle timene i "furtebua" i vinter plutselig ikke føles så meningsløse likevel..

Husker godt følelsen i fjor da jeg satte meg på den grønne temposykkelen..den svarte så imponerende kjapt..
Denne nye lille vennen jeg har fått nå er faktisk akkurat like lydig!!

Sliter med å forklare det..men den er så..(ståpels)..myk og glatt liksom..og elektrisk gir..haha, som jeg syns var så kæksete og teit, er jo helt komisk digg.. ovalt drev..johooo, og når hærligheten toppes med detta her:

Ja, da er det rett og slett ikke så veldig kjedelig å være våryr syklist!!


Var på vei hjem en ettermiddag og så et skilt med "Palma 30 km".. Visste det var "flatt" med litt snill helling og kjente i tilegg et lite pust i ryggen.. Hadde fått beskjed om å ta det litt rolig, men måtte bare prøve.. Dro på og fikk den lille maskinen opp i 67,5 langs mototveien. Føltes veldig greit det assa..
Merker at låra jobber på en helt annen måte enn i fjor.. klarer ikke forklare det heller..men fikk bekrefta det i oppoverbakkene også.. Det gikk til tider imponerende fort (om jeg skal si det sjæl lissom..)







Kartlesing, tråkking, lunsjing, tråkking, mer kartlesing, tråkking og mer tråkking.. kjempefine timer og dager på sykkelen i sommervarmen med fin natur og gøyale folk.


Time etter time... øve på utforkjøring, øve på feltkjøring, øve på å sitte time etter time, øve på å kjøre på grensa til "nå dævver jeg"





Ble litt tid til å leke på stranda også, sjefen er ganske søt assa..









Siste dagen ble den fineste turen syns jeg.. På grunn av skadet rytter fikk vi med oss følge"bil"..
Skarre værra, så skarre værra.. Hehe..











Siste dagen fikk jeg testa konkurranseinnstinktet også..
Opp en alt for lang bakke.. så ei ryejente i det fjerne og bare måtte..
Kjørte på grensa fra bunnen av bakken og kom "lett" forbi.. både henne og alt mulig annet som slanga seg oppover svingene.. Veldig fornøyd da jeg vippa ned på andre sia..

Har hatt det helt topp, og gleder meg til sesongstart..som blir litt annerledes enn først planlagt..men helt klart noe å smile av til høsten..





Konklusjon:















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar