mandag 11. april 2011

10 april

Endelig i gang!

Jeg var så nervøs i dag tidlig. Er alltid det før ritt, men i dag var det ille.. Hadde ingen som helst peiling på formen da jeg sto på start og jeg visste at det kom til å gå fort.
Så gikk starten og jeg merka med en gang at både bein, kropp og sykkel var helt topp. Litt kjipt at ikke hue kom på plass før etter noen mil.
Starta i pulje 1 sammen med ca 100 andre.. og jeg var rett og slett livredd. Trakk meg tilbake og ble liggende midt i oppbremsingstrekkspillet..Helt grusomt. Hadde ikke sjangs til å henge på da feltet delte seg og de sterkeste gutta (+ Bjørg Eva) forsvant.
Da ble feltet lite og jeg kom meg fram. Koste meg i rulla en stund..men så kom det en litt dårlig merka høyresving..jeg så at han som lå på sia av meg ikke hadde tenkt til å svinge, så jeg måtte velge: enten rett fram eller inn i sidemannen..
feltet dro avgårde opp bakken, mens jeg ble igjen på bunnen. Måtte unngå en kræsj med en bil, så jeg måtte av sykkelen.. Det ble en lang vei opp til feltet. heldigvis kom Jo for å hjelpe meg opp.
Jeg syns rett og slett det funka i dag. Jeg kom til mål 6-7 min etter vinnern, men jeg fikk prøvd både ny sykkel og "ny" kropp, og jeg er veldig godt fornøyd. 9 kg mindre å dra på merkes godt i bakkene. (dette var riktignok et ganske flatt ritt..men lit var det jo.)
Satt i rulla helt inn til mål.
Hurra!

Nå gleder jeg meg til neste ritt. Det er Ronde Van berg på Lørdag.
Helga ette er det vårsprinten også helga etter er det cupåpning i sandnes.

Fikk en pekepinn på hva jeg er dårlig på i dag..Det er kløning og nerver. Jeg slipper meg laaaaaaang bak hele tia.. Et mål for starten av sesongen er å slutte med det!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar