søndag 24. april 2011

Vårsprinten

Enda en knallfin sommerdag!
Ekstra fin faktisk...

Var på plass i Feiring før klokka var ti.
Fellesstart kl 11.30
Runde på 1800 meter som skulle kjøres 5 ganger. Opp en ganske lei bakke, rundt og ned igjen..
Kun 6 jenter til start i dag.. men litt skumle jenter. Endte opp med 4 stk. Thrude, Anita, Pia og meg.
Følte det gikk fint i bakken og nedover virka alle like "redde", så det var ikke noe problem.. På den lille sletta i bånn var det ingen som tro til noe særlig, så det var heller ikke noe problem.
Var litt dum å tok teten opp bakken siste runden.. følte meg pigg og ville først opp. Problemet var bare det at jeg lot de andre jentene bli bak meg helt til bånn av bakken....da kunne vi se mål foran oss.. Jeg er litt i overkant blond noen ganger, så jeg klinte til og satte fart.. Det gikk jo som det måtte gå det. Værsågod Thrude og Anita. En spurt servert på sølvfat. Anita kom først, med Thrude rett bak også en kjip 3.plass til meg..
Litt dustete at jeg lar sånne ting skje igjen og igjen, men jeg lærer vel en dag..





Litt skuffa etter fellesstarten, men veldig innstilt på å kjøre en bra tempo. To-tre timer å vente....
I sola, med masse glade syklister å prate med.
I fjor satt de fleste i bilene sine fordi det var så kaldt. vinterjakkene var på og det snødde. I dag var det knapt en løs arm å se..





Veldig spennende med ny sykkel. Tusen takk for lån av hjul, hjelp til å tilpasse, skruing av litt kranglete bremser osv.. Veldig gøy med så mye hyggelige folk som gidder å forbarme seg over ei stakkars hjelpeløs ei.
Klokka gikk vel litt sakte, men det nærma seg start og nervene satt vel litt utenpå igjen..
Ble kvalm og uvel.. 4 min til start og magen krangla villt..
Kom meg til start, nullstillte klokker og fokuserte på det jeg skulle gjøre.
Thrude starta bak meg, og jeg hadde et mål. Hu skulle ikke forbi! Inni hue mitt visste jeg jo at det kom til å skje, men jeg bestemte meg for å gi alt!
To mil er langt og for første gang skulle jeg prøve å kjøre etter klokka. "Rolig" til vending..
Lenge siden jeg har kjørt tempo... hehe.. la meg ned i bøylen på start og kom dårlig ut..
Ble litt overraska over at jeg raskt fant en jevn og god fart uten å sprenge klokka.. var ikke over 83% første mila..
Tenkte hele tiden på å spare.. visste det var motvind tilbake og leie kneiker.
Tok igjen hu foran, men så at de to som kom bak nærma seg ved vending..
Det var utrolig godt å kjenne på at jeg ikke var helt oppbrukt etter en mil.
Var bare å gi gass og holde dem bak.
Hadde en utskremt en på det punktet i løypa som gjør mest vondt.. hadde bestemt meg for at jeg skulle kneppe om og få enda litt vondere derfra og inn.
Da det var 5 km igjen trodde jeg nesten jeg skulle nå målet mitt og klare under 30 minutter.. Jeg snudde meg og kunne ikke lenger se Thrude.
Velta inn på 30.09
Der sto verdens beste Henrik med hvitveis og sjokoladetrut og heia på mamman sin. Fantastisk!
Fornøyd! Hadde ikke mer.. hadde gitt alt.. og det holdt.





 Jeg er klar over at det mangla mange gode i dag og at det er først neste helg det starter, men det var faktisk stort å slå de to tempodronningene Thrude og Annie. Hadde virkelig ikke trodd jeg noen gang skulle oppleve det. Motivasjon til sesongstart!
http://idrett.speaker.no/organisation.asp?OrgElementId=20643

Nå er det sovetid, skal opp tidlig og over Lygna i mårra. Snille, snille Elisabeth skal passe ungene for meg.
Konkluderer med en godt over middels bra dag!

God natt!

1 kommentar:

  1. Må jo bare inn her :) Gratulerer så mye med flott innsats, Monica!!! Og lykke til videre i sesongen.

    Hilsen meg med sykkel med motor ;)

    SvarSlett