tirsdag 13. mars 2012

Jeg er syklist!

For og i mot..fram og tilbake..vurdere..revurdere...?

Sykla en tur på lørdag med Hege. Sola strålte hele dagen..helt til jeg kom ut. Da kom vinden og regnet.
Skulle egentlig til jessheim, men det kom noen vindkast jeg ikke har opplevd makan til.. Blåste av sykkelen. ja, jeg tryna... lå på bakken og sprella halveis nedi grøfta. Sånn passe flau titta jeg rundt meg for å se om noen så.. jaaaada, tre-fire biler.. og bak meg.. hohoho, der lå Hege uti grøfta og gliste.
Vi snudde.
Da vi var nesten hjemme igjen kom finværet tilbake og vi tok en runde rundt i området. Ble to timer rolig tur. Akkurat det jeg trengte, men litt skuffa likevel. Hvor blir "go`følelsen" av???

Søndag var det unga sin tur. Skirenn i Nannestad. Hadde med tre unger og somla bort to av dem. Bra jobba!

I går lot jeg bilen stå igjen og sykla hjem fra jobb. Planen var en rolig tur på ca to timer..
Første timen var fæl.. jeg så minuttene tikke saaaakte avsted og hata alt sammen. Tenkte det kom til å bli en tur på ca 1 time og 46 minutter som jeg skulle runde opp til 2 timer fordi jeg hadde fått beskjed om å sykle så lenge.. møkk.. Hadde ikke spist heller og flaska med såpevann begynnte å bli tom akkurat som meg.. ringte hjem og surva litt.. kom fram til at resten av turen ville ta litt under en time.. ok, tro tappert vidre, hang litt med hue.
Litt teit, men plutselig løsna det.
glemte at jeg hadde det grusomt. Levde meg inn i musikken, lot tankene fly og beina gjøre jobben.



Plutselig var jeg tilbake på jobb og det hadde gått tre timer..
Resultatet ble kald middag og langhåra gubbe en dag til, men det ække så fali. Nå er jeg bare glad for at lysta til å sykle er tilbake.
De siste 4 ukene har vært stappa med negative tanker og 1000 grunner til å drite i alt som har med sykling å gjøre..
Februar 2012 er nå pakka langt vekk og er ikke velkommen tilbake!!


Møtte veggen og var helt i kjellern.. herfra er det kun en vei og det er opp! Dritlangt opp!!!






I dag har det vært strålende sol og 15-16 grader fordi vi har hatt skidag i Hurdal. Veldig fint å jobbe på skole på sånne dager.


Følte meg litt som en forfjamsa parodi på Hege Schøyen`s "Bitten", men det er veldig morro å stå på ski! Rett og slett.. Enda en ting på "må ha" lista mi..

Etter jobb var jeg hos Henrik med den peneste sykkelen som finnes.
Nå er den tilpasset meg og min gøyale kropp. Fytti katta jeg tror den maskinen der er verdt hver krone..
Unaas hjula sitter fortsatt på...nekter faktisk å ta de av. Sjefen skulle bare sette de på for å se om det så kult ut. Ja, det så kult ut. Mine!!
Lett!

Bare en liten uke til avreise nå. 11 dager på Mallorca med den ille hvite vakre skal bli så fint.


Bare så synd hvis værmeldinga stemmer.. 8 grader og regn er ikke mitt favorittvær jaffal...

Så ble det kvelden i dag også... Mage, armer, strekk, tøy og bøy..





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar