fredag 6. januar 2012

ååå...

Endelig fredag..
Fredagskos sa folk...
ja, nå skal jeg jaggu kose meg gitt.. Æsj ass, jeg vil ha brus og smågodt.. men neida, stappa i meg ca altformange pepperkaker på jobb i dag.. og dro fram enda en isboks full av kransekake fra frysern.. den er ikke full nå for å si det sånn..
Nå tar jeg straffen.
joda, nåla på vekta kryper sakte tilbake på plass den...så da kan jeg godt ha det litt vondt noen uker.
Makan til julestapping skal du leite lenge etter.. skjønner ikke at jeg rakk å eta så mye på så kort tid jeg...
Fullstendig blåst i hue..
men nå er jeg flink!

Ja, nok næææg om mat!

Barnefri i helga og gleda meg til spinning på SPENST på Jessheim. Ordna meg et gavekort med 5 dager gratis trening, så da er det bare å klemme på..
Siden det snart er polentur og greier er det på tide å lokke fram en liten formtopp..
Fikk lov å kjøre over treskel i dag og trippa av iver før jeg dro. Endelig skulle jeg slippe å holde igjen..
Hurra!
Timen varte bare 55 minutter, så jeg kom meg på sykkelen 20 min før og fikk varma opp litt.
Instruktøren kom og skrev opp planen for timen. 5 pulstopper på 5 og 6 minutter.
Variasjon mellom fort, sakte, sittende og stående jobbing..
Vi hadde pulsen på veggen og jeg så med en gang at jeg sleit med å komme høyere enn terskel..
Måtte opp å spurte litt innimellom for å holde meg oppe.. Hva skjedde med gnisten? Møkk ass...
Alt lå til rette for å smake på maxpulsen, men hva skjer? av de 8 som hadde pulsen på veggen, lå jeg nesten lavest av alle HELE jævla timen gjennom.. Joda, formen er nok ikke så værst nå og det er ikke lett å komme opp på max med styrketråkk lenger.. men det var absolutt ikke bare tung tråkking og jeg bør jo få det til når jeg prøver? Kom opp på ca 180, men da stoppa det..og det irriterer meg. har jeg mista evnen til å presse meg ell?
Ble sliten og svetta som en mann, men ble skuffa likevel.. fikk ikke til forrige gang jeg prøvde heller..
Men det er gøy med spinning innimellom.. kan bli litt lei av å sitte på rommet og se meg i speilet.
Litt sinna prinsesse igjen i kveld.. Grrr...

Sånn, hmmm... så var det resten av uka som har gått da.
Veldig uvant å trene så få dager. Denne uka blir det bare 4 dager, men sjefen sier det skal være sånn nå.


Mandag kjørte jeg intervall på terskel.. 5x8 minutter med fart i beina. Prøver meg med frekvens på 120, men får ikke helt til.. teller så godt jeg kan, men kommer ikke til mer enn 115.. samma det egentlig. Den økta gikk veldig fint og jeg gikk rett i isdusjen og smatt inn i 2xU buksa etterpå.. Er litt fjollete, men liker den buksa kjempegodt. (holder inn litt også vøttø, føler meg sååå fast og fin i fisken lissom)

Tirsdag var jeg på Strømmen hos Henrik for å tilpasse baneutstyr og sånn..
Nesten 3 timer med måling, tøying, bøying, tråkking og skruing..
Lærte kanskje litt tror jeg, men håper jo at sjefen fikk med seg hva som ble sagt.
Jeg bare trår jeg, orker liksom ikke engasjere meg i alle detaljer og duppeditter..
Resultatet ble uansett en sykkel i tipp topp stand.. jeg må nok bare leve med fakta om en rammeskakk kropp og en kropp uten muskler andre steder enn i beina. Må nok kjøpe en slik fancy slynge nå, hvis det skal bli noe rede på tempotråkkinga mi.
I mårra kanskje..

Sånn, en perfekt tilpassa sykkel..til tross for rammeskakk og meget kortbeint sjåfør..
Få på tempostyret til uka nå, så må vi gjøre alt en gang til.. hoho.. er da ikke født med lyst, langt hår for ikkeno. Hvorfor gjøre ting lett, når det kan gjøres vanskelig!

Onsdag kom verdens beste mamma på besøk, så da tok jeg helt fri.

Torsdag var det tid for "dødsdrag" på mølla igjen.. Det gikk egentlig veldig greit sist, så jeg tenkte det kom til å gå greit nå også..ja, så feil kan man ta gitt. Første gangen somla jeg nok bort mye tid på å tilpasse motstand, fart osv.. Denne gangen visste jeg hva jeg skulle sette den på, så det var bare å varme opp en liten halvtime og hoppe på...
Å gå 5x3 min med denne innstillinga på mølla høres kanskje ikke så ille ut? Prøv.. jeg sier ikke mer, men skjønner veldig godt at denne økta har fått navnet "dødsdrag".. At 3 minutter kan vare så lenge.. Blir helt koko i hue. Teller ned, teller opp, teller biler på parkeringsplassen, teller spikerhull i listene, prøver å telle sekunder..(men bommer alltid med skuffende 15-18 sekunder i møllas favør..)
Svetten hagler og jeg veit jeg har tilatelse til å klemme pulsen opp i himmelske høyder..men neida.. 179 slag syns kroppen min var passe. Da går de korte beina mine så fort det lar seg gjøre og jeg er helt på grensa til å følge med bakover..(det kommer til å skje..)
Sjefen får ikke mast så fælt på disse øktene, for da er han helt på felgen sjæl og ute av stand til å si noe som helst. Hohoho..
Lover å grue meg til neste møllevandring. Det er det nemlig god grunn til..

I dag er det fredag og jeg har som sagt skuffet meg selv med en slappfiskøkt.. I mårra er det logisk nok lørdag, jeg skal sove lenge, drikke brus, få strøm i 2 etg, spise fisk, besøke verdens søteste bestemor og bestefar. Ikke trene og heller ikke spise potetgull.



Litt usikker på søndagen.. mange fristende trenigsmuligheter. Rolig blir det uansett.

Blei nesten ny rekord i sein kveld detta. 23.15.. ojojoj, på tide å finne senga nå.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar