fredag 3. juni 2011

Eidsvollrittet dag 3

Minneåsen og Tajet

På søndagens ranking som gikk over minneåsen og tajet var det et uvanlig stort felt som tro av gårde gjennom Råholt, mot Minnesund. Gikk ikke avskrekkende fort, men det er litt trangt og guffent noen steder, så vi hadde desverre en stygg velt alt før masterbilen hadde kjørt. Velten hindra mange ryttere å komme fram, så det var mange som ikke kom lenger enn til Råholt. Ingen som ble stygt skada heldigvis, men de som ble hindra klare aldri å komme seg tilbakt til feltet.
Jeg må si at jeg var veldig spent på hvordan det skulle gå opp åsen... Jeg hadde faktisk ikke kjørt der enda i år..
..kom meg greit fram i feltet og bestemte meg for å klemme på alt jeg hadde..
det gikk ei stønn, men så var det tomt.. måtte se på at seks stk fikk et lite forsprang. På toppen hadde de ca 20 sekunder på meg.. Jeg prøvde veldig hardt, men det gikk ikke.
Rett bak kom det to til som hang seg på..Vi kjørte sammen ned og kjørte mot tajet.. Plutselig kom det ei bakfra i en vill fart og hylte at vi skulle kjøre lagtempo..Hurra, det skulle vi.. Det gikk fort også faktisk.
..men ikke sååååå fort da, for rett før tajet kom det en stor gruppe og tok oss igjen..
Vi kjørte veldig bra sammen lenge. Kjørte rulle og fikk god fart. Nærma oss feltet og var på det minste ca 30 sekunder bak..men nå er det sånn at ei rulle aldri blir sterkere enn det svakeste leddet, så det dabba av etter noen mil..men farten var helt grei. Kjørte en stor runde og tre små. Vi holdt sammen helt til mål.. Prøvde meg på noen små stunt innimellom, men uten særlig hell.. hehe
Fikk litt tips av Emma i forhold til spurten. Følte jeg hadde masse å gå på og var i grunn helt klar. Syns jeg fant et bra hjul å henge på, men det skar seg som vanlig og endte med at jeg starta spurten selv..800 meter før mål..Koko...er vel ikke så lurt det. Endte langt bak på lista, men likevel godt fornøyd med helga.
Kjørte mine til nå tre beste ritt noen gang.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar