mandag 6. juni 2011

Østfold 3 dagers

..som ble østfold 2 dagers for meg..

1 mil tempo på torsdag. Må jo innrømme at jeg hadde litt forventninger til egen prestasjon..det har jo gått veldig bra på tempo i det siste. Både korte og lange.
Veit godt hva jeg trenger av oppvarming og forbredelser nå..så da skjønner jeg virkelig ikke hvorfor jeg ikke gjør det jeg veit fungerer. Denne torsdagen ble det ca 20 minutter oppvarming med irriterende sidevind og ellers bare stress.. Jeg er faktisk helt avhengig av at noen henger over meg og passer på at jeg gjør det jeg skal.
Sto på start og skalv som vanlig..
Min tur og jeg tro på alt jeg hadde.. tro og tro helt til det var tomt...og det ble tomt før jeg kom til mål.
Syns det var mer oppover etter vending enn det var nedover til...Det var så vidt jeg kom opp bakken til mål.
Fant ingen flyt og sleit med å vurdere når jeg skulle opp å stå osv..ble en mil uten fart og rytme..
Kjempeskuffa da jeg passerte målstreken.

http://idrett.speaker.no/Downloads/53892/docs/RESULTAT_Tempo.PDF

Hang litt med hue, men fortjente en is på vei hjem likevel.
500 kr i premie ble det også!

Så var det bare å komme seg hjem og slappe av litt..eller gjøre 1000-vis av andre ting og sovne altfor seint.. Avreise fem. Start ved Fredriksten festning kl 09.05.
Godt å være på plass i god tid når jeg reiser alene og må passe på alt selv..
83 km i strålende sol. Feltet var unormalt lite og det så ut til å bli en fin tur i området rundt Halden.
Løypa var litt kjedelig, med mye dårlig asfalt og lange kjipe strekker...men likevel syns jeg det var et morsomt ritt. Det skjedde mer enn det har gjort hittil i år og jeg er faktisk godt fornøyd med egen innsats. Tråkka til når noen prøvde seg i brudd og gjore noen mer eller mindre vellykka forsøk på å kline til litt selv også innimellom.. Kjenner at jeg er i grei form nå og at jeg faktisk har noe å trå med. Ånkli god følelse.
Fortsatt mye å lære, men det kommer seg.

Visste at det var en solid lang bakke opp til mål.. Grua meg til det, fordi jeg veit at jeg ikke er spesielt god til å spurte.. og enda dårligere til å spurte i bakke. Tenkte som så at jeg skulle ofre den spurten og slite meg ut litt med å sette fart på feltet i stede. Bra trening om ikke annet. Gikk fint det..fikk opp farten litt og lå lenge i front.

Bakken nærma seg og jeg bestemte meg for å legge meg litt bak og hvile bare bittelitt.. hadde jo lyst til å henge med opp til mål sammen med de andre.. plutselig sto det en ung mann med et flagg og pekte opp en "gangvei" opp i skogen.. Jentene i front kjørte rett fram og flere i feltet begynnte å nøle.. ble velt og kaos.. et lite øyeblikk var jeg litt i tvil om hva jeg skulle gjøre..men jeg visste hvor jeg skulle og så ingen grunn til å stoppe opp.. Heiv meg opp bakken og så meg ikke tilbake før jeg var kommet et stykke.. De kom og de kom fort.. normalt sett ville jeg vel bare gitt opp i en sånn bakkespurt, men jeg dundra på så jeg nesten dævva. Jeg hylte etter pusten da jeg gikk over målstreken.. Opplevelsen av å komme alene opp til mål var helt rå. Tror det er noe av det kuleste jeg har opplevd på sykkelen..(selvom det var en litt kjip måte det skjedde på)
De andre jentene ble sure og la inn protest..så det ble ikke noe premieutdeling..
Etter etpar timer fikk jeg en tlf om at jeg hadde fått 1. plassen og at dommerne hadde kommet fram til at jeg ikke hadde gjort noe galt selvom jeg tok fordel av at noen bomma på svingen..
Er enig i at den svingen burde vært merka, men.. det ble som det ble og denne gangen var det jeg som kom først til mål og jeg likte det. Absolutt noe jeg kommer til å jobbe hardt for å få til flere ganger.
Uansett om jeg hadde blitt plassert langt ned på lista, hadde jeg vært storfornøyd med det jeg fikk til den dagen..Ble en veldig bra bonus å vinne.

http://idrett.speaker.no/Downloads/53892/docs/Resultat_Fellesstart.PDF


Velig gøy å ringe mamma på vei hjem! "Hei, jeg vant!"

Så var det klart for dag 3
Gateritt.. jeg liker egentlig ikke gateritt i det hele tatt, men den løypa som er i Fredrikstad er veldig morsom. Storkoste meg der i fjor.
Lå nå på 2.plass sammenlagt etter to ritt og visste at hu som lå på 1. ikke skulle være med... :o)
..men så viste det seg at jeg ikke var påmeldt på gaterittet og at det ikke på noen måte var mulig å etteranmelde seg.
Spurte alle arrangører og alle dommere....men nei, det gikk ikke.
Ikke noe å gjøre med.. ga opp etter noen timer med masing.

Ble en fin dag hjemme i sola med ungene i stede.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar