tirsdag 14. juni 2011

En god helg!

Fornøyd og passelig sliten etter langhelg på sykkelen.

http://www.elverumsykkelfestival.no/

Starta med Norgescup fellesstart på lørdag. 28,9 km som skulle kjøres 3 runder. Morsom løype i grunn, med mye opp og litt i overkant rufsete veier ned igjen.. Kroppen, hue og bena var etter noen km veldig på lag og det gikk greit..feltet ble mindre og mindre og det var egentlig ganske morro.. men så kom været.. og det kom så innmari mye vær også.. jeg har faktisk aldri vært ute i lignende vær noen gang..og kommer nok ikke til å gjøre det igjen heller..
Himmelen revna over oss og egentlig var jeg livredd.. Da jeg kom til mål så jeg at jeg hadde vært innom maxpuls.. Er ganske sikker på når det var og at den var oppskremt..
...Ble etterhvert "vant" til blink og smell...og da kom regnet. Trengte ikke drikke, det var bare å svelge unna.
Hjulspora i veien fyllte seg med vann og det var litt komisk hele greia.
Ingen som prøvde seg på noe..angrer på at jeg ikke klemte til da været herja som verst, men det føltes mye tryggere å ligge midt i feltet akkurat da.



Som om det ikke var nok, så kom det like godt bøttevis med haggel på størrelse med klinkekuler..
Endte med blåmerker på armer og bein og sår i ansiktet.
Fra å ha vært et greit stort felt, var det ikke mer enn ca 15 som tok fatt på bakken siste runden..
jeg fikk da oppleve noe jeg ikke har opplevd før. Ca på toppen av bakken ble beina helt stive.. så stive at det faktisk var umulig å trå. Pleier ikke bry meg om vondter i bena, men det var umulig å ignorere dette. Beina gikk ikke rundt uansett hvor mye jeg ville. glapp feltet ca 1 km før mål og endte på 12.plass.. Blæh..
Vi kjørte felles master gjennom byen før start, så da jeg kom iskald til mål, måtte jeg sykle en mil for å komme meg til bilen der jeg hadde tørt tøy. Fikk heldigvis låne en jakke og trilla gjennom byen.
Da kom såklart sola..

Dytta inn en diger burger og sovna..


Opp tidlig og kjempeklar for bakketempo i den samme bakken som hadde "drept" beina noen timer tidligere...
Hadde så langt i fra trua.. litt dårlig utgangspungt, men jeg stillte da til start..
det var ikke lange biten vi skulle.. Husker ikke helt, men tror det var ca 3,5 km der de siste 1,5 var motbakke.
Hadde komiske bein på flata før bakken og måtte nesten bare le litt for meg selv..
Var veldig glad for at jeg kunne se hu foran hele veien. Hu forsvant ikke skremmende langt fram, så det var nok ikke bare jeg som kjente gårsdagen i låra. Ble heller ikke tatt igjen, men det var bare flaks.. Midt i bakken sprakk jeg som en ballong og ga opp litt...følte det gikk altfor sakte. Alt ble bare pinlig.. masse publikum som heia, jeg var så flau, føltes som jeg skulle velte, så sakte gikk det. Ble ikke mindre dumt da jeg kom til mål og så at jeg hadde kjørt uten brikke..Ikke hadde jeg klokke heller, så jeg hadde ikke peiling. Merka det ikke brøy meg så mye og trilla rolig ned til bilen.
Fikk bli med på resultatlista selvom jeg hadde glemt brikka mi.. Kom på 5. litt kjipt at jeg ga opp, for det var tydeligvis fler som sleit opp der..
Tok en rolig tur med Camilla og Gunn, stappa inn en diger burger igjen og sovna...

Etter noen rolige timer var det "klart" for 2 mil tempo.. Det er jo noe jeg vanligvis syns er veldig gøy, men nå følte jeg meg ikke så veldig klar for det. Beina var grisevonde og jeg turte nesten ikke varme opp i frykt for å "bruke opp" resten.. merklig nok løsna det litt i løpet av oppvarminga og jeg fikk bittelitt trua.
Det hjalp da Trude kom og spurte om jeg ville låne platehjul!! Zipp, smikk smakk... Klar for tempo!
Nervøs som alltid, men følte det gikk jevnt fort fra start.. Prøvde å kjøre kontrollert i starten for så å gi alt etter vending. Tok igjen den føste etter bare 3 km og fikk trua på at dette skulle gå fort helt inn. Beina ble i grunn bedre og bedre og mot mål hadde jeg tatt igjen 4 stk. Goood følelse.
Det var mye publikum her også. Det er så gøy når folk hopper og skriker idet jeg kjører forbi..
Fikk to sekunderinger underveis, men tempohjelmen slipper inn veldig lite lyd så jeg hørte ikke hva de sa.. Ved ca 15 km sto det noen jenter som hylte "du kan klare det".. oj, tenkte jeg og gassa på litt til.. Det var nok lurt, for jeg kom på pallen med kun 1 sekund bedre tid enn 4.plassen..
Ny pers på 2 mil. 28.04
Godt fornøyd med det!




I dag har jeg vært ute på "langtur".. det ble 11 mil i sola, med lav fart og lav puls.. Sykla til kirkenær og fikk grillmat og kaker hos Farmor og Bestefar Arnfinn som har bursdag. Et glass rødvin ble det også når jeg tenker meg om..

Nå er det sovetid og i mårra er det trenigsfri! :o)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar