torsdag 10. november 2011

En slags testlab..

Oooooonsdag..

Tid for intervall. Fortsatt litt slapp og rar i kroppen, men ville kjøre en terskelintervall likevel. Veit jeg aldri angrer på det etterpå.
Kom hjem fra jobb litt før fire og heiv meg på spinningsykkelen.
Litt over fire begynnte stua å fylles opp med unger, sykler, kjente og litt mindre kjente folk..


Kom meg omsider gjennom mine 5x6 minuttere med slit..(egentlig bare morro å kjøre så korte intervaller da..og ikke minst så få.. :)
...merker jo at det ikke er så lett å få til knallgode økter med huset fullt av slitne unger, men det gikk fint. Pulsen ble nok mulig litt i laveste laget, men sjefen sa det var greit.

...Så kl fem var det rigga opp rulle, pc og diverse annet og gutta (..og Tone) var klare for testing.


Utpå kvelden var huset fullt av en blanding av pannekakelukt, fersk svette og sykkelsko... og ut av pc`n kom det meter på meter med watt og pulsresultater.

Jeg skulle ikke testes denne gangen, for jeg testa i september og skal ha en ny runde igjen i januar.
Alle er jo så opptatt av dette for tia og jeg merker jeg faktisk engasjerer meg litt jeg og.. fant jo fort ut at det føles veldig greit å ha et "verktøy" å jobbe utifra for å teste egen framgang og for å sikre at jeg ikke kaster bort tid med å drive "lapskaustrening".. noe som er veldig fort gjort om man ikke aner noe om egen puls og terskel..
Også denne oppfattningen folk har om at trening alltid skal gjøre vondt.. Min erfaring er at nå som galskapen er satt i system er alt plutselig så mye lettere. Det er for eksempel veldig greit å komme inn etter 8 drag i Kopperudåsen og kjenne på at det var LETT!

Jeg hadde i September en terskelwatt på 230 og terskelpuls på 162.. så får vi se da, om jeg har forbedra meg noe til neste test. Hvis jeg ikke har blir jeg sur og kommer aldri til å teste mer. Hmmmmpf...
En slags sint prinsesse lissom..

I dag er det Sara som skal trene, så da slipper jeg.. Hun har blitt håndballjente og synes det er så kult med egen gul liten ball og greier.
Jeg for min del er trøtt og sliten, derfor skal jeg ikke presse inn flere økter enn nødvendig.
Sjefen sier det er greit.. det gååår bra.

Kylling til middag..og ingen planer etter kl seks. Høres ut som en bra kveld. Tror jeg skal være skikkelig gæærn og unne meg en Cola Zero også..

Skål

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar